Vagabundo: Onderweg

De volgende ochtend vertrok ik om 8 uur naar het station van Faro. Daar zou ik de bus nemen naar Olhão. In de stad zou ik eerst wat boodschappen doen en vervolgens vertrekken naar camp Samedi dat ongeveer 10 kilometer verderop lag. Immers Samedi lag afgelegen en winkels waren er niet. Ik verlangde naar de…

Lees verder

Nadat Martim zijn koffie gedronken had scharrelde hij zijn spullen bij elkaar. Zijn telefoon en zijn pakje sigaretten frommelde hij in zijn broekzak. Hij fatsoeneerde zijn kleding die bestond uit een t-shirt dat ooit wit geweest moest zijn en een gele joggingbroek met opvallend rode strepen. Als het geen joggingbroek was geweest had het zomaar…

Een klein gastenverblijf in het centrum van Faro. Hotel was een té groot woord voor dit huis aan de Rua Cruz des Mestras. Er stond een bed, een tafel en stoel en verder was er een douche en toilet. Ik vond het prima. Ik was hier immers maar een paar dagen met het doel om…

Wandelavonturen: Strand van Barril Route

Praia do Barril Route

Hou je van natuur, van wandelen en van het strand dan is dit een leuke en inspirerende route om dit alles te combineren of er gewoon een heerlijk dagje uit van te maken. Dit strand Praia do Barril ligt namelijk niet aan het vast land maar op Tavira eiland (Ilha de Tavira). Het eiland ligt…

Lees verder

Algarve Workation: Ik Mag Weer!

Algarve Workation

Yeahh, ik heb weer toestemming van mijn werkgever om 3 maanden workation te doen in Portugal. Workation ? Wat houdt dat dan in zul je wellicht denken, want zo heel bekend is het toch nog niet. Een workation, of in gewoon Nederlands een “werkvakantie” is een combinatie van werken en vakantie vieren op een andere locatie….

Lees verder

Ik ben Ron Roumen en ik ben 60 jaar. In mijn dagelijkse leven ben ik acteur en schrijver. Sinds mijn kindertijd fantaseer ik al over een leven als zwerver. Ik las ooit het romantische kinderboek Iemand van de Duitse schrijfster Christine Nöstlinger. Dat gaat over iemand die niets of niemand heeft en door te reizen…

Wandelavonturen: Stap één

Het komende jaar neem ik jou in dit blog mee op mijn vele wandelavonturen in Portugal. Ik ben Daniele (36) en kom zelf al 32 jaar in de Algarve. Voorheen in de schoolvakanties met mijn ouders en sinds een jaar woon ik hier zelf met mijn gezin. Ik ben getrouwd met Paul (41) en samen…

Celebra a Vida: Tchauzinho

Tchauzinho

Na 44 blogs nemen we deze maand afscheid. Nog midden in ons avontuur voelt het verre van af. Toch hebben jullie al een hoop meegemaakt met ons en is het tijd voor nieuwe verhalen. Het is nog geen definitief afscheid, want we komen nog een keertje terug. Voor nu onze laatste schrijfsels met wat we…

Ik Vertrek: Gesetteld

Gesetteld

Daar zit ik dan. Twee jaar na het schrijven van mijn eerste blog op Saudades de Portugal. Klaar om mijn laatste en 24ste blog te schrijven. Ruim twee jaar geleden namen wij het besluit om ons leven totaal te veranderen. We verkochten ons huis, hebben onze baan opgezegd en zijn naar Portugal vertrokken. Om daar…

Quinta da Vida: Vakantie Canarische Eilanden

Vakantie Canarische Eilanden

Zoals gezegd in de vorige blog zijn we de afgelopen maand op vakantie geweest. Een maand lang! Een heerlijke tijd. We gingen met de camper van mijn schoonouders naar de Canarische eilanden. Vanuit Huelva (Spanje) gingen we met de camper op de ferry op weg naar Tenerife, de overtocht duurde 36 uur. Sam was al…

Celebra a Vida: Rondje Bouwplaats

Rondje Bouwplaats

Oh jee, het is al ons een-na-laatste gastblog! De inhoud had ik aan het begin van het jaar wel iets anders in gedachten. Iets met: de laatste voorbereidingen voor we opengaan. Of de eerste gasten zijn gearriveerd. Het is wat het is. We zijn op het moment keihard aan het werk om de huizen af…

Ik Vertrek: Einde Seizoen

Einde Seizoen

Terwijl ik dit schrijf maken we ons klaar voor de check-out van de laatste grote groep van dit jaar. Nog een keer vlammen met z’n allen voor onze laatste Corporate retreat van dit jaar. Wederom een erg leuke groep, maar we merken dat iedereen toe is aan het einde van het seizoen. Dus met extra…